HANDELSVILLKOR
ALLMÄN INFORMATION
MOOD MINOR ApS
Sofiavej 228 3.
9000 Aalborg
Danmark
Cvr. 42 33 56 22
Tel: 53 55 22 06
E-post: mail@moodminor.dk
Priser
På Mood Minor är alla priser i svenska kronor och inkluderar moms och skatter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna från dag till dag utan föregående samtycke. Reservationer görs för utsålda varor.
BETALNING
Vi accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay och Anyday. Betalningen kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i SEK. svenska kronor och inkl. MOMS. Reservation tas för prisfel och slutsålda/utgående varor.
När du väljer att betala med Anyday dras första betalningen när varan skickas. Du betalar då ut din månadsersättning sista arbetsdagen från kommande månad och tre månader framåt.
Inga avgifter eller ränta tas ut för ditt köp om du betalar i tid. Om du returnerar ditt köp upphör avtalet med Anyday automatiskt.
Leverans
Vi försöker att skicka beställningar som görs före kl. 17.00 samma dag, varefter beställningar skickas nästa arbetsdag. Vi skickar till hela Sverige. Vi levererar inte till Färöarna och Grönland. Dina varor skickas antingen med PostNord eller GLS. Varorna levereras alla vardagar i veckan. Din vara kommer att levereras 2-4 arbetsdagar efter beställning.
Klagorätt
Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. Vi täcker returkostnader i rimlig omfattning.
För returer, reklamationer och utnyttjande av ångerrätten, skicka till:
MOOD MINOR APS
Sofiavej 228 3.
9000 Aalborg
Danmark
Försändelser accepteras ej pr postförskott.
Ångerrätt
Det finns 30 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop.
Perioden räknas från den dagen;
- Där du tar emot beställningen.
- Tar fysiskt den sista produkten i besittning, vid avtal om flera olika produkter, beställd i en beställning, men levererad individuellt eller i flera partier.
- Får sista partiet, eller sista delen i fysisk besittning, när det gäller ett avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
- Det första föremålet i fysisk besittning vid regelbunden leverans av föremål under en angiven period.
Avbeställning ska meddelas oss senast 30 dagar efter köpet och du ska returnera försändelsen senast 14 dagar efter avbokningen. Returer görs via vår returportal (du hittar länken här )
Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra att ta emot varan, utan att samtidigt tydligt meddela detta.
Lämna tillbaka
Du måste skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad. Frakten går snabbare om du även fyller i och bifogar vårt avbokningsformulär.
Du står för risken för varan från det att varan levererats tills vi har fått tillbaka den.
Om du har köpt produkter med ett paketerbjudande som "2 för 1" eller "6 för ett fast belopp" ska alla produkter returneras. Det är inte möjligt att returnera enskilda produkter, då detta är ett paketerbjudande.
Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.
VARORS SKICK NÄR VAROR SÄTTS TILL
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten som om du provade den i en fysisk butik.
Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss.
Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.
Vid utövande av ångerrätten återbetalas alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av ditt val av annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som erbjuds av oss), utan onödigt dröjsmål och ej senare än 14 dagar från det datum då vi har fått besked om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.
POLICY FÖR PERSONUPPGIFTER
För att du ska kunna ingå avtal med oss och handla på vår hemsida behöver vi följande information om dig:
namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Information om vad du har köpt
Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera produkten till dig och för att kunna behandla förfrågningar gällande ditt köp. Behandlingen sker enligt reglerna i vår personuppgiftspolicy för Mood Minor ApS. Här kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad användare.
ALTERNATIV FÖR KLAGOMÅL – ÖVERSIKT OCH LÄNKAR:
Om du har ett klagomål på en produkt köpt i vår Webshop kan du skicka ett klagomål till:
Danska Konkurrens- og Konsumentverkets Center for Klagomålslösning
Carl Jacobsens väg 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk
Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du skickar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: mail@moodminor.dk